Hlavní navigace

Jaké jsou nové mobilní technologie?

12. 2. 2008 15:05 (aktualizováno) mobilnistranky

Krátký report z 3GSM veletrhu v Barceloně. Po zvyku jsme vyrazili na lov obchodních příležitostí, nových trendů a společenských zážitků. Jaký je největší světový veletrh mobilních technologií a služeb v jednom z nejkrásnějších měst Evropy.

Více reálných technologií

Od minule se příliš nezměnilo, snad jen, že většina inovací se udála v obchodní rovině. Na rozdíl, od minulého roku tak přibylo reálných produktů na úkor prototypů. Zatímco v roce 2007 představilo Yahoo novou mobilní platformu, Admob ohlásil první miliardový milník zobrazených mobilních bannerů, čtečky na elektronickém papíru a převratné nové linuxové telefony držela pohromadě průsvitná lepenka, dnes je vše o mnoho reálnější. Yahoo hlásí statisíce uživatelů mobilního webu, Admob odčítá šestnáct miliard zobrazení a linuxové telefony mají na každém druhém stánku. Snad jen většinu zařízení založených na elektronickém papíře stále drží pohromadě páska. Tak uvidíme za rok, snad už to vyjde.

Jistý vztah k realitě vykazují také contentové společnosti. Na místo prodávání drahého mediálního obsahu (loga, melodie, zvonění) se halasně předbíhají v marketingových řešeních. Mobilní marketing je dle mého názoru úctyhodnější obor (na rozdíl od prodávání obrázků po 50 korunách). Nejprve si ale budou muset inzerenti zvyknout, že mobilní reklama je nejen moderní, ale také efektivní.

Rychlé zpravodajství

Testujeme Twitter messaging. Na adresách twitter.com/diz­zyn a twitter.com/tan­gero je možno přihlásit k odběru zajímavosti přímo z místa, vysíláme do čtvrtka. Také doporučuji kouknout na video, doufám že je k věci, protože je mé první.

This is alternative content.

Poučení z krizového vývoje a jedno doporučení pro kongresové turisty: Už 3 týdny před veletrhem mohou být hotely značně přebrané. Takže hotel máme hrozný, ač v super čtvrti. 3GSM se stěhoval před třemi roky z Cannes, protože mu město bylo malé. Že by už Barcelona přestávala stačit?

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).